132 views

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een blog. Heeft het dan nog wel zin om je eigen blog te starten? Ja, absoluut! Met bloggen verhoog je je expertstatus namelijk enorm, waardoor je makkelijker klanten aantrekt en een binding met ze krijgt. Hoe je die felbegeerde expertstatus krijgt, lees je in dit blog.

Waarom een expertstatus?  

Door als een expert gezien te worden, zul je met minder moeite meer klanten aantrekken, word je gezien in je doelgroep en zul je dus vanzelfsprekend meer verdienen. Hoe dat kan? Mensen willen leren, willen meer weten en voelen zich daardoor aangetrokken tot mensen die veel kennis hebben én delen. Daarnaast zullen klanten zich aan je binden, omdat je ze consistent van nuttige informatie voorziet.

Bloggen voor je expertstatus: aan de slag!

Je bent al zover dat je een blog gaat starten: je weet waar je over gaat schrijven, wie je doelgroep is en hoe vaak je wilt gaan bloggen. Maar hoe deel je zorgvuldig je kennis voor die felbegeerde expertstatus? Hier een aantal handvatten:

1. Deel je kennis, verkoop het niet
Wat jouw vakgebied ook is en wat jouw onderwerpen dan ook mogen zijn, belangrijk is dat je je kennis deelt met je lezers, en dat je je blog niet gebruikt om je merk te promoten. Een zakelijk blog krijgt alleen bestaansrecht door de waarde van informatie, dus een verkooppraatje hoort er niet in thuis. Schrijf daarentegen vanuit het oogpunt van je lezers: wat willen zij weten en hoe help ik ze daarbij? Los dus hun problemen op en laat zien dat je weet waar je het over hebt!

2. Heb een duidelijke mening
Je hebt een mening en je deelt deze met je publiek. Als expert ben je niet bang om af te wijken van wat het gros van de mensen vindt. En dat vinden lezers vaak alleen maar interessanter.

3. Geef antwoord op vragen
Laat je klanten vragen stellen en beantwoord deze in het openbaar. Hierdoor laat je zien dat je anderen graag verder helpt en laat je wederom zien dat jij in staat bent om met jouw kennis andermans problemen op te lossen. Wanneer ze iemand nodig hebben, zullen ze jou weten te vinden!

4. Onderbouw wat je doet
Waarom doe je wat je doet? Maak duidelijk wat jij met je blog wilt en waarom je dus belangrijk bent. Maak ook duidelijk waarom jij te vertrouwen bent, bijvoorbeeld met wetenschappelijke cijfers of omdat je al jarenlang in het vak zit.

Hulp nodig?
Met dit blog hebben we je laten zien wat zakelijk bloggen doet voor je expertstatus en waarom deze status belangrijk is voor jouw bedrijf. Toch kunnen we ons voorstellen dat deze tips nog niet zo makkelijk in de praktijk te brengen zijn. Zou jij wel wat extra hulp kunnen gebruiken? Neem dan contact met ons op, want we helpen je graag verder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.